Aanbiedingen en afvaltips ontvangen

 

Gezond barbecueŽn met SmartSlimmer


’s Zomers is het natuurlijk supergezellig om met een groep vrienden te barbecueŽn. Ook als je SmartSlimmer afslankpillen gebruikt en op je lijn let is het heel goed mogelijk om lekker mee te eten. Hieronder staan wat tips voor een gezonde BBQ.

Vette gerechten
Als je ergens bent uitgenodigd en je bent bang dat er alleen maar vette gerechten op tafel zullen komen, neem dan zelf wat fruit en een salade mee. De gastheer/vrouw zal dat attent vinden en je hebt, indien noodzakelijk, voor jezelf een alternatief.

Calorierijke snacks
Het is heel verleidelijk om, voordat het vuur goed opgestookt is, calorierijke snacks zoals broodjes met kruidenboter of dipsauzen naar binnen te werken. Eet daarom vooraf wat gezonde tussendoortjes om de ergste trek te stillen, zoals wat fruit of yoghurt. Dat zal het je makkelijker maken je een beetje in te houden voordat de eigenlijke maaltijd bereid is.

Lekkere sauzen
Maak je sauzen op basis van yoghurt of light mayonaise. Daarmee kan je bijvoorbeeld een overheerlijke tzatziki of knoflooksaus maken. Ook sauzen op basis van ketchup zijn heel gezond.

Marineer het vlees van tevoren
BarbecueŽn is als grillen in een pan en kan best gezond zijn, mits je mager vlees bereidt, zoals biefstuk, varkenshaas, entrecŰte, kip- en kalkoenfilet of runderlapjes. Marineer het vlees van tevoren, dan kan je met wat minder saus toe. Snij na het grillen de vetrandjes eraf en verdeel alles in kleine stukken, zodat je niet te grote porties hoeft te nemen. Hamburgers en gehaktballetjes, die je kant-en-klaar bij de slager koopt, zijn meestal veel te vet. Je kunt beter je eigen gehaktballetjes en hamburgers maken van mager rundergehakt.

Vis is lekker
Vis kan je prima op de BBQ bereiden. Dat gaat bijvoorbeeld uitstekend met behulp van aluminiumfolie. Neem een stuk vis, wat kruiden en eventueel groenten en leg dat op de folie. Maak er vervolgens een pakketje van en leg dit op de barbecue. Je kunt vis natuurlijk ook in zijn geheel grillen. Lekkere magere vissoorten zijn bijvoorbeeld tong, tonijn, schol en panga. Inktvis en gamba’s zijn eveneens gezond en bijzonder smakelijk.

Gezonde groentespies
Groenten van de grill zijn gezond en arm aan calorieŽn. Maak een spies met stukken champignon, ui, paprika en tomaat. MaÔs en courgette kan je zonder probleem op de grill leggen.

Slimme salades
Maak je salades zelf. Dan kun je de calorieŽn in de gaten houden. Gebruik paprika, worteltjes, tomaten, stukjes bloemkool en bleekselderij.

Drink niet te veel alcohol
Beperk je tot bijvoorbeeld 1 glas wijn en ga daarna over op water. Dat scheelt ook weer heel wat calorieŽn.

Eet smakelijk!

bestellen

Delen op:





X